Home / Penghargaan

Adira Finance Has Won 2 Awards at 2015 ESEA eventAdira Finance Raih 2 Penghargaan di Ajang ESEA 2015

13 Februari 2015 | Penulis : Adira Finance

Jakarta (10/02) - A total of 49 companies was awarded the Excellent Service Experience Award (ESEA) of Carre Center for Customer Satisfaction and Loyalty (Carre CCSL), the consultant of Service Quality and Customer Management at Mulia Hotel, Jakarta. Adira Finance got two awards by the categories of Financing 2 Wheels and Financing 4 Wheels.

"Many companies in Indonesia need to pay more attention to the management of Customer Experience as one of their additional value, resulting on a significant impact on the revenue and growth of the company", said Yuliana Agung, the CEO of Carre CCSL. She also explained that the Company services should have the ability to attract the loyal customers and to give potential premium price to them because the service company indeed has the opportunity to interact more intensely to its customers.

In collaboration with Bisnis Indonesia, Carre CCS provides 2015 ESEA award for the brands that successfully earned the ESE Index above the average. A research is carried out in two cities in Indonesia, which is in Jakarta and Surabaya, in order to obtain 2,619 data of job evaluation. The evaluation was conducted from October to December 2013 and the award holders are chosen from those whose minimum index is 70.00 or GOOD.
This award is a tangible manifestation of the application of Gardira’s "Care" value that always puts the customer satisfaction in service, and it is also to form an emotional bond between Adira Finance with its customers.Jakarta (10/02) - Sebanyak 49 perusahaan mendapatkan penghargaan Excellent Service Experience Award (ESEA) dari Carre Center for Customer Satisfaction and Loyalty (Carre CCSL), konsultan Service Quality dan Customer Management yang bertempat di Hotel Mulia, Jakarta. Adira Finance mendapatkan dua penghargaan sekaligus yang diperolehnya dari kategori Financing 2 Wheels dan Financing 4 Wheels.

“Perusahaan di Indonesia perlu untuk lebih memperhatikan pengelolaan Customer Experience sebagai salah satu nilai tambah. Hasilnya adalah dampak yang baik terhadap Revenue dan pertumbuhan perusahaan,” jelas Yuliana Agung, CEO Carre CCSL. Beliau pun menjelaskan bila Perusahaan jasa mempunyai kemampuan untuk membuat pelanggan menjadi loyal dan berpotensi untuk memberikan harga yang premium. Pasalnya perusahaan Jasa mempunyai kesempatan untuk lebih intens berinteraksi kepada pelanggannya.

Carre CCS bekerjasama dengan Harian Bisnis Indonesia untuk memberikan penghargaan ESEA 2015 untuk merek-merek yang telah meraih ESE Index diatas rata-rata. Riset dilakukan di dua kota barometer pelayanan di Indonesia yakni Jakarta dan Surabaya hingga mendapatkan 2.619 data evaluasi kerja. Evaluasi dilakukan dalam kurun waktu Oktober sampai Desember 2013 dan pemangku penghargaan adalah mereka yang indeks minimumnya sekurang-kurangnya 70.00 atau GOOD.

Penghargaan ini merupakan wujud nyata penerapan value “Care” para Gardira yang selalu mengedepankan kepuasaan nasabah dalam pelayanan, untuk membentuk ikatan emosional antara Adira Finance dengan Nasabah.

Bagikan Artikel

Berita Terbaru

Dapatkan informasi terbaru tentang Adira Finance
Subscribe Sekarang


Kantor Pusat Adira Finance

Gedung Millenium Centennial Center Lantai 53, 56-61
Jl Jenderal Sudirman Kav. 25 Jakarta 12920

Call Center : 1500511
WhatsApp Chat / SMS : 0811 811 5811
Email : customercare@adira.co.id
Cari Lokasi Cabang
  • Copyright @ Adira Finance Terdaftar dan Diawasi oleh OTORITAS JASA KEUANGAN